İŞ ADAMLARINA TAVSİYELER | |
Mustafa PAMUKOĞLU | |
Atatürk'ün Tarım Politikası Işığında Tarımı Yeniden Canlandırmak | |
Mustafa KAYMAKÇI |
UND: Dayanacak gücümüz kalmadı |
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Türk taşımacıların Avrupalı rakiplerinin 5 katı sigorta maliyetine katlandığını belirterek, devletin bu duruma müdahale etmesi gerektiğini söyledi. Şener, yaptığı yazılı açıklamada, zorunlu trafik sigortalarında fiyatın serbest bırakılmasının ardından araç başına zorunlu trafik sigortası maliyetlerinde yüksek artışlar görüldüğünü vurguladı. Avrupa yollarında sürüş ve dinlenme kurallarına harfiyen uyan, tamamı eğitimli ve psikoteknik testlerden geçen özel 'SRC3 Belgeli' sürücüler tarafından kullanılan filomuzun, yurt içinde 365 gün trafikte olan hafriyat kamyonları ve dahili taşımacılarla aynı havuzda değerlendirilmesi haksızlıktır. Yaptığımız bir çalışmada rastgele seçilen bir grup uluslararası taşıma filosunda hasar pirim oranı yüzde 34 çıkmıştır. Sektörümüze bu gözle bakılırsa haksızlıklar da son bulacaktır." 'Dayanılmaz Bir Hal Aldı' UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, sektör araçlarının yurt dışında kaldığı sürelerin dikkate alınarak poliçeye eklenmesi gerektiğini dile getirerek, "Uluslararası karayolu taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren 66 bin aracın yaklaşık 6 bini yılda 200 günün üzerinde yurt dışında kalırken, toplam aracın yüzde 52’si 100 gün ve üzerinde bir süre yurt dışında kalıyor. Bu araçların 365 gün yurt içinde kalıyor gibi sigorta yapılması hem de Avrupa’da örneği olmayan fiyatlar uygulanması, bizim için artık dayanılmaz bir hal almıştır." değerlendirmesini yaptı. |